……visade sig efter långvarig felsökning inte vara problemet med min bil. Märkesverkstadens diagnosinstrument visade misständning på cylinder 4, trots man bytt tändspolen.
Efter att reparatörerna gnuggat geniknölarna, kom man på, att det skulle kanske inte skada att kolla tändstiften……
Ett styck tändstift
Således byttes stiften och det visade sig, att tändningsproblemet försvann.
Det var ju bra eller…?
Nja, enligt min mening, ska stift hålla mer än 700 mil, som är den sträcka, bilen gått efter sista stora service, som också gjorts på den stora märkesverkstaden.
För jag förutsätter man bytt stiften, vilket enligt fakturan skulle vara gjort.
Jag får svarta tankar, när jag tänker på detta.
För tänk om………Ja, jag lovar återkomma, för sista ordet är inte sagt än. Ska bli spännande i alla fall.
Just nu fungerar bilen ok igen. Sen får vi se hur länge.
Kanske jag skulle köpa ovanstående bil i stället.
Fast den som gjort bilen ovan har glömt det viktigaste på bilen:
Registreringssiffrorna!
Kalles bil har följande registreringssiffror: 313 .
Det är säkert, för det kommer från min avdelning för värdelöst vetande!
mats