Jag kunde inte låta bli…..
att gräva bland bilderna sen i somras.
Denna sega vinter med sin kyla sedan i mitten av november sliter ut gnistan på alla utom självplågare och fakirer.
Förra vintern var kall, men denna, som inte är så snörik den är sju resor värre. SMHI har lovat något varmare väder men det tror jag på när jag upplever det. Inte förr.
Jag kan inte vänta tills jag är nere i Spanien i slutet av mars och kan flyga min skärm i behagligt klimat. Nu förstår jag varför varmare länder är populära bland mognare människor.
Hur som helst så är här lite minnen ´sen i somras från Höka. Hoppas det väcker erinringar om människor, modeller och händelser.
”Blomman” och Bernhard sitter och jäser i skuggan vid midsommartid.
Stefan har varit och bunkrat…
Stefan binder
”Blomman” 40 kilo lättare efter att han fått ventil i magen….är det samma människa
som på bilderna ovan …. ellerär det hans son ?
Har ”Blomman” oxå köpt en 5-cylindrig radialmotor ?
Bernhards Boeing
Pilot och modell
En ungkråka som åt upp Björns snurror….
En ”Funtana” gör en lowpass. Pilot: Stefan Blomgren Carlshamn.
Tomas Szeles Silent Dream på finalen
Dead stick landing
Inte en Moth utan en Stampe.
Hotliner från Ukraina. Finns att köpa hos Staufenbiel, Tyskland för 1600 spänn och heter ”Blaster”.
Tyvärr kunde jag inte hitta den på Staufensbiels hemsida idag 28/2…..men jag antar man kan ringa och kolla .
En gammal människa med ny kärra. En ”HyperAva”
Fredrik och helis
Stefan kastar elseglaren
Peter Gårdös nya kärra för skalaflyg-VM……
Impellerdriven F-22 Raptor
Pingst 2010 på Höka
Två Stampar Ägare till den blåa är Lennart och till den gula är Kaj Krut
Wingcommander Sir Francis från Rotorp
Blomman programmerar Tomas Silent Dream
Midsommarkalas.
Lennarts Stampe
mats